Őszintén a bloggerségről #1 - Túlbecsült blogok

by - október 23, 2016

Már a bejegyzés elején leszögezném, hogy nem akarok általánosítani, és nem akarok senkit megbántani, viszont ezt már muszáj volt kiírnom magamból. Ja, és azt sem állítom, hogy én olyan hiper szuper  író vagyok. Mert nem.
Biztosan te is találkoztál már olyan bloggal, amelynek a nézettsége az egekben van, a színvonala meg a padlót súrolja. Sajnos sokszor jártam úgy, hogy találtam egy érdekes történetet, de a helyesírási hibák irritáltak benne, és inkább nem folytattam. Mert nem is egy volt benne. Akkor mégis miért olvassák ennyien?

1) Mert 18+
Szaftos szexjelenetet tartalmaz? Olvassuk el, mert az milyen jó már. Aha... Persze nem azt mondom, hogy az összes ilyen kategóriájú történet rossz. De amikor minden második oldalon AZT csinálják, vagy épp a testvérével... Szerintem ez már sok. De - és akinek nem inge ne vegye magára - a társadalomnak már ez kell. Őszintén nem tudom, hogy miközben ezt olvassák, mit csinálnak. És nem is vagyok rá kíváncsi. Erről a témáról pedig nem kívánok többet beszélni. Ugorjunk.

2) Mert fanfiction

Ki ne szeretne olvasni a kedvenc énekeséről/színészéről/szereplőjéről? Na ugye. Nem tagadom, én is írok fanficet, és ha találok egy jót, azt elolvasom. De könyörgöm, attól, hogy xy van benne, még ne istenítsd már! Persze, kit érdekel, hogy tele van helyesírási hibával? Hogy nincs benne logika? Á, ugyan már, ez senkinek nem hiányzik... Csak az kell, hogy magadat a főhős helyébe képzelhesd, hogy a koncerten a tömeg utolsó sorából pont téged választ ki, és aztán minden happy. És igen, itt jön az, hogy bármennyire is szürreális ez az egész, azért itt is vannak határok. Mert a realitását azért meg kellene hagyni a sztorinak. Szivi, az utolsó sorból senkit nem fognak felhívni a színpadra. Akkor már írd a karaktert az első sorba. Vagy amikor egyetlen cover videóval, nulla nézettséggel felfigyelnek rád. Mert az is más, amikor a sokadikat töltöd fel, van félmillió feliratkozód, meg minden videódat látták egymillióan, és még meg is osztják. Vegyük csak példának a Késtélt. A videót megosztották. Sokan. És így jutott el az egész Körtéhez. Napestig sorolhatnám azokat a logikai bakikat, szürreális eseményeket, amik ilyenkor felmerülnek. És nincs azzal van, ha egy-egy ilyen belekerül az első sztoridba. De épp ezért ajánlott egy béta fogadása. Ne legyen ismerős, mert ő biztosan elfogult lesz. Keress a bloggerek között valakit, aki már régebb óta van a "szakmában", és némi egyeztetés után (egyáltalán vállalja ezt?) küldd el neki a blogot.

3) Mert jót lehet rajta röhögni

Na igen, ebbe tartozom én is. Néhány történetet csak azért olvastam el, hogy röhögjek rajta egy jót. Már ezért megérte annak idején regisztrálnom Wattpadra. Remek program lehet beülni a barátokkal a gép elé, és ilyen sztorikat keresni. Persze, a paródia is más, mert az tényleg ezzel a céllal készül.


Ha már szóba jött a Wattpad, arról is írnék pár szót. Amikor ismerkedtem az írással, úgy voltam vele, hogy "de jó, ide felrakhatom a firkálmányaimat". Aztán rájöttem, hogy hiba volt ott elkezdeni a blogolást. Mert ha igényes és eredeti történettel akarsz érvényesülni, rossz helyen jársz. (És ezzel most nem magamat akarom isteníteni vagy sajnáltatni. Én sem vagyok a legjobb.) Inkább szánj egy kicsit többet a blogod külsejére, és rakd fel bloggerre, mert több esélyed van, ezt ugyanis (még) nem szemetelték össze. Persze, nem azt mondom, a Wattpad-en is vannak igényes történetek. Csak elnyomják őket, és nagyon nehéz rájuk találni. De nem lehetetlen.



Ezzel a bejegyzéssel senkit nem akartam megbántani. Mindössze leírtam a véleményemet. Talán egy kicsit durván fogalmaztam. De sajnos ez az igazság.
Legközelebb találkozunk.
Üdv:
Tike

You May Also Like

0 megjegyzés